COstädhjälp

Östersund sedan 2007                     "Ett rent hem är ett fint hem"




 


Få men viktiga regler om avbokningstider, kostnader och hur du gör vid sjukdom.


Avbokning/uppsägning av hemstäd/fönsterputs mm.

Måste ske senast kl.12.00 dagen innan bokat städ.

Det är bara att meddela vilket datum det gäller i ett mail till info@costadhjalp.se


Innan kl.12.00 dagen innan bokat städ är det helt kostnadsfritt!

Där efter betalar man för hela den avsatta tiden.



Vid sjukdom:

Vänligen respektera att vi vill att ni meddelar oss om någon hemma blivit sjuk. Så vi kan utrusta oss med handskar och munskydd. Blir en av oss sjuk får vi stora problem i hela verksamheten då vi inte har någon extra personal. Vill ni avboka gäller ovanstående regel. Vi förbehåller oss rätten att ställa in vid mycket smittsamma sjukdommar.



Större ändringar: Som att byta veckans städ mot fönsterputs eller minska/lägga till i städningen osv. måste förfrågas några dagar innan. Om man vid ett tillfälle vill ändra städdag eller vecka kommer inte alla andra fastlöpande bokningar att flyttas.



Helg dagar:

Vi har stängt alla röda dagar, om möjligt flyttar vi ert städ till dagen innan eller efter. Men vi jobbar som vanligt klämdagar och aftnar som inte är röda dagar om du inte hör annat från oss och vi inte hör något annat från er.



Reseersättning:

Än så länge ingår både restid och bensinkostnader inom Östersund.(allt mellan torvalla, frösön, lugnvik) Utanför Östersund räknar vi arbetstiden från då vi åker till er. Eventuella parkeringskostnader ingår.



Nycklar:

Ni ansvarar för att vi kommer in hos er på bokad dag. Er hemförsäkring skall täcka om det skulle hända era nycklar eller hus något. Då vi tyvärr inte har råd med en extra föräkring för nycklar.



Betalning:

Du får en månadsfaktura kring den 20de i månaden efter städet utförts.

Alla kunder får e-post faktura.

Du betalar den 30:de månaden efter städningen utfördes, till vårt BG.

Vill eller kan du inte nyttja ditt Rut-avdrag som tydligt kommer att visas på fakturan så betalar du istället hela summan på en gång.

Endast en administrativ kostnad på 25kr/faktura tillkommer.

En förseningsavgift om 50kr kommer att begäras vid sen inbetalning.

Pga. "kassa-lagen" tar vi aldrig kontant betalt.



Tystnadsplikt: Vi talar inte om för annan än personal inom företaget som behöver veta var ni lägger nyckel, vad ni har för adress, namn, personnr. Hur ni bor mm. Detta gäller även då personal inte längre är anställda hos oss.



Om något händer, går sönder:

Vi är inte ersättningsskyldiga om tex. nycklar försvinner, icke ur dragna kaffekokare eller lampor startar bränder. En tavla, spegel eller annat trillar ner och går sönder. Era saker bör täckas av er hemförsäkring och bor fästas ordentligt. Olyckor kan hända men vi gör självklart vårt bästa för att undvika sådant och håller alltid i tavlor, lampor, tv-apparater mm.